Felanmälan

Fel som uppstår i lägenheten är bostadsrättshavaren själv skyldig att bekosta. Exempelvis stopp i toaletten, droppande kran och fel armaturer, säkringar/jordfelsbrytare som går. Boende kan anlita föreningens fastighetsskötare Driftia för hjälp med åtgärd, men man får själv stå för kostnaden. Notera att vid jourutryckning tillkommer dessutom extra avgift!

Fel som uppstår i fastigheten utom i lägenheterna bekostar föreningen. Innan åtgärd sker ska föreningens fastighetsansvarige besluta om åtgärd. Syftet är att ge styrelsen bättre kontroll över kostnaderna och därmed föreningens ekonomi.

Elfel

Om det uppstår ett elfel i lägenheten som slår ut vissa rum och/eller vitvaror utan att någon säkring eller jordfelsbrytaren löst ut i din egna lägenhet så är det troligen en huvudsäkring som löst ut.

Ett sådant fel skall i första hand anmälas till styrelsen, i andra hand till Driftia och i sista hand till en jour.

Hissar

Om det uppstår problem med hissarna så anmäls detta dygnet runt till Otis (0200-21 21 11) av styrelsen så mejla brf.riddaren25@gmail.com om fel uppstår.

Vid jour och akuta ärenden utanför ordinarie arbetstid så anmäls detta till Otis (08-645 17 45). OBS! Jourservice beställs endast om felet innebär fara för person eller om någon fastnat i hissen. Övriga fel åtgärdas nästföljande vardag.

TV / Internet

https://www.tele2.se/kundservice/kontakt

Ring Tele2 på 90 222

  • Vardagar: 08 – 19
  • Lördag: 09 – 15
  • Söndag: Stängt
  • Helgdagar mån-fre: 09 – 15